Systemy wizyjne do urządzeń transportu bliskiego

Wózek czołowy A

Systemy wizyjne do wózków widłowych Dzięki kamerze zamontowanej na maszcie operator wózka ma widok na ścieżkę przejazdową od frontu. Druga kamera pomaga zachować stałą widoczność pola za wózkiem. Uruchamia się ona automatycznie podczas cofania. Ponadto kamery mogą być zamontowane na osprzęcie wózka.

Wózek czołowy B

Osprzęty większych rozmiarów, jak obrotnice czy chwytaki, mogą pozbawić operatora widoku na widły. System wizyjny zapewnia pole widzenia, które obejmuje zarówno krawędź pojazdu ciężarowego, jak również paletę.

Wózek boczny A

Kamery Motec montuje się po wewnętrznej stronie przy prawej widle lub przy maszcie (kamera widłowa lub kompaktowa). Kamery są zawsze na wysokości ładunku i ułatwiają w ten sposób szybkie oraz bezpieczne załadowywanie towaru na regałach. Dzięki kątowi pola widzenia 50° kamery operator wózka ma obydwie widły pod kontrolą.

Wózek boczny B

Modelem MC9150 rozszerza Motec swą ofertę dla wózków widłowych. W porównaniu z kamera widłową ten masywny i kompaktowy model montowany jest przy grzbiecie wideł. W takiej pozycji MC9150 jest chroniona przed uderzeniami. Kąt widzenia kamery 50° obejmuje obydwie widły.

Wózek wysokiego składowania

Na wysokości 6 metrów kończą się możliwości ludzkiego oka, które pozwalają operatorowi wózka dokładnie pozycjonować ładunek na regale. Z kamerami Moteca przy wózku widłowym operatorzy zawsze są na wysokości ładunku dzięki czemu mogą swobodnie i bezpiecznie załadowywać i rozładowywać palety.

Wózek komisjonujący

Przy wózku komisjonującym dwie kamery pomagają w pełni bezpiecznie i efektywnie wykonać prace. Z kamerą uruchamiającą się przy cofaniu operator może zawczasu rozpoznać przeszkodę. Dodatkowa kamera przy wózku pomaga przy załadowywaniu i rozładowywaniu palet.

Widły teleskopowe

Więcej bezpieczeństwa i swobody w magazynie. Kamera Motec instalowana po wewnętrznej stronie wideł daje możliwość obserwacji legarów w regałach oraz drugiej palety – załadowanej w drugim rzędzie. Ponadto kąt pola widzenia 50° obejmuje obydwie widły i paletę.

Wózek czterokierunkowy

Kamery Moteca wspierają wielostronność oraz elastyczność wózka czterokierunkowego. Kamery tylne oraz boczne gwarantują pole widzenia we wszystkie strony kierunku jazdy, podwyższając w ten sposób bezpieczeństwo. Kolejna kamera przy widle ułatwia załadunek i rozładunek.

Wózek kontenerowy A

Lusterka boczne oraz wsteczne często nie wystarczają, żeby mieć pod kontrolą cały obszar za wózkiem i bezpiecznie go prowadzić. Dzięki systemom Motec, kierowca widzi, co się dzieje obok i za czy za pojazdem; może lepiej oszacować odstępy i przez to szybciej oraz bezpieczniej manewrować.

Wózek kontenerowy B

Podczas ładowania kontenerów na wagony systemy wizyjne ułatwiają operatorowi pracę. Kamery na chwytaku kontenerowym pozwalają obserwować Twistlocki.

Mobilny żuraw kontenerowy A

Wciągniki oraz kontenery znacznie ograniczają pole widzenia operatora przez co powstaje wysokie ryzyko przy manewrowaniu na wąskich ścieżkach dojazdowych czy cofaniu. Odporne kamery Motec ujmują obszar za pojazdem oraz pozwalają obserwować teren wokół niego.

Mobilny żuraw kontenerowy B

Pewne i szybkie manewrowanie kontenerami – systemy wizyjne Motec zapewniają optymalną kontrolę twistlocków. Obraz przekazywany na dwa monitory pozwala pozycjonować kontener z dokładnością milimetrów. Można także rozszerzyć wyposażenie o dodatkową kamerę, nakierowaną na tył żurawia.

Wózek boczny

Kamery Motec wspierają wszechstronność oraz elastyczność wózków bocznych. Kamery zamontowanie na tyle oraz z boku wózka dają kierowcy obraz we wszystkich kierunkach, zapewniają również większe bezpieczeństwo jazdy. Kolejna kamera przy karetce ułatwia załadowanie i wyładowanie. Wyświetlacz równocześnie pokazuje obraz z kilku kamer.

Chwytaki do drewna

Kamera zamontowana nad przenośnikiem taśmowym, przekazująca obraz na monitor w kokpicie, pozwala szybciej dostrzec zatory i bieg jałowy, które dzięki wczesnej kontroli mogą być redukowane do minimum. Wedle potrzeby można śledzić trzy przenośniki taśmowe jednocześnie.

Systemy wizyjne do urządzeń transportu bliskiego