Poznaj 25 lat historii naszej działalności❗️

Poznaj 25 lat historii naszej działalności❗️

Stabautech kontakt

Już ponad dwie dekady nasza firma usprawnia branżę intralogistyczną. Przez ten czas mała jednoosobowadziałalność stała się dobrze prosperującą i nowoczesną spółką zajmującą silną pozycję na rynku. Nasuwa się pytanie; co sprawiło, że znaleźliśmy się w miejscu, w którym jesteśmy dziś?

Odpowiedzi na to oraz wiele innych pytań udzieli nasza historia. Historia, którą chcemy się z Wami podzielić.

Małe dużego początki – Lata 1999–2005 i założenie Business Partners oraz współpraca z Kaup

Geneza naszej działalności jest nierozerwalnie związana z postacią Jarosława Woźniaka. Podwaliny pod założenie własnej firmy niewątpliwie stworzył mu charakter wczesnego kapitalizmu w Polsce, podczas którego studiował. Jak sam wspomina, każdy w jego środowisku myślał wówczas o karierze przedsiębiorcy.

Na początku drugiej dekady lat 90-tych Jarosław rozpoczął pracę w dziale handlowym czołowego producenta wózków widłowych, co pozwoliło mu zawiązać niezbędne do otworzenia własnej działalności kontakty. Kontakty, które zaowocowały w 1999 roku rozpoczęciem przez niego jednoosobowej działalności o nazwie Business Partners.

Business Partners zawiązało w 1999 roku współpracę handlową z czołowym producentem osprzętów do wózków widłowych –niemiecką firmą Kaup. W pierwszych latach działalności nie było mowy o biurach czy magazynach. Biuro w domu, setki godzin spędzonych w trasie czy wysyłanie zamówień do fabryki hotelowym faksem. Nie było ważne, gdzie się działa – ważne było, aby działać.

Działalność firmy w tamtym okresie ograniczona była w większości do funkcji „kelnera informacji” pomiędzy polskimi klientami a niemieckimi producentami. Z czasem obudziło to wewnętrzną chęć rozwoju działalności tak, aby rola firmy nie ograniczała się tylko do handlowej reprezentacji większego partnera, lecz by stała się ona niezależnym podmiotem.

Pierwsze kroki w świecie biznesu – Lata 2005-2008 i przedstawicielstwo Stabau

Po 6 latach od rozpoczęcia działalności – w roku 2005 – firma przeniosła się do biura przy ulicy Klecińskiej we Wrocławskim Parku Technologicznym. W tamtym czasie liczyła ona 4 osoby z wielkim apetytem na dalszy rozwój, do którego przestrzeń stwarzały rosnące potrzeby polskiego rynku. Jak się okazało, szansa na rozwinięcie skrzydeł nadeszła już 3 lata później.

Współpraca z firmą Kaup, trwała do roku 2008. Wtedy, wskutek chęci dalszego rozwoju Business Partners, w tym planu utworzenia polskiego serwisu osprzętów, drogi obu firm się rozeszły.

W tym samym czasie doszło do zmiany właścicielskiej u innego niemieckiego producenta osprzętu – firmySchulte-Henke GmbH (stabau), z którą Business Partners również współpracowało, jednakże na znacznie mniejszą skalę. Przed firmą otworzyły się wtedy zupełnie nowe możliwości, z których Jarosław postanowił skorzystać.

Jeszcze tego samego roku firma stała się jedynym w Polsce dystrybutorem osprzętów Stabau, zyskując przy tym przestrzeń do rozwoju i dywersyfikacji działalności. Dywersyfikacji, której dalsza współpraca z firmą Kaup nie mogła zaoferować.

Nowa nazwa, nowa siedziba, nowe wyzwania – Rok 2008 i zmiana nazwy firmy

Umowa dealerska ze Stabau z 2008 roku, wprowadziła nas na nieznane wówczas terytorium, a firmę czekało wiele zmian. Najbardziej widoczną była zmiana nazwy z Business Partners, na podkreślający dealerski charakter firmy – Stabautech.

Siedziba przy ulicy Klecińskiej została przeniesiona na ulicę Grabiszyńską (teren Hutmenu), gdzie firma zyskała więcej przestrzeni na planowany rozwój. Więcej przestrzeni zaowocowało również zwiększeniem liczby pracowników firmy, co pozwoliło jej na większą dywersyfikację działalności.

Po 2008 roku firma zajmowała się już nie tylko sprzedażą nowych osprzętów. Pojawił się m. in. dział części zamiennych, serwis mobilny czy warsztat, którego utworzenie umożliwiło stworzenie floty urządzeń pod wynajem oraz sprzedaż odnowionych osprzętów używanych.

Z perspektywy czasu okazało się jednak, że najważniejszą zmianą było wprowadzenie do oferty zupełnie nowego produktu w postaci systemów wizyjnych firmy Motec (na tamte czasy bardzo innowacyjnych). Systemy te, wywarły bowiem ogromny wpływ na kluczowy z dzisiejszego punktu widzenia rozwój firmy.

Wizja na przyszłość – Rok 2008 i przedstawicielstwo Motec

Systemy wizyjne, choć dziś wydają się być standardem, piętnaście lat temu były niezbadaną nowością. Współpraca z firmą Motec stanowiła więc krok ku przyszłości branży – krok, który okazał się kluczowy w perspektywie dzisiejszego rozwoju firmy.

Była to wówczas mało popularna, lecz wysoce innowacyjna gałąź branży intralogistycznej. W tamtym okresie Stabautech był pionierem na polskim rynku, wprowadzającym takie rozwiązania, co pomogło nam w budowaniu wizerunku nowoczesnego oraz odważnego przedsiębiorstwa.

Po latach wyraźnie widzimy, że inwestycja w systemy wizyjne była strzałem w dziesiątkę, a jej pozytywne efekty odczuwalne są po dziś dzień. Zaangażowanie w tę branżę od wczesnych lat jej działalności dało bowiem podwaliny pod kluczowe dla nas z dzisiejszej perspektywy CLV-Systems.

Jednakże, prawdziwym kamieniem milowym dla rozwoju naszej firmy było założenie w 2015 roku Stabautech Sp. z o.o. 

Pierwszy krok w przyszłość – rok 2015 i założenie Stabautech Sp. z o.o.

 

Czas pokazał, że założenie spółki było koniecznością. Od 2008 do 2015 roku przedsiębiorstwo rozwinęło się bowiem od małego „garażowego” biznesu do dobrze prosperującego, samodzielnego podmiotu. Motywacją do założenia Spółki była więc chęć do zapewnienia firmie, a zwłaszcza jej pracownikom, dalszego rozwoju i stabilnej przyszłości.

Założenie Spółki niosło ze sobą zmiany w zarządzaniu firmą. Wraz z jej powstaniem, wspólnie z Jarosławem do Zarządu dołączył Jakub Kargol. Dwuosobowy Zarząd to nie tylko dodatkowy „wentyl bezpieczeństwa”, ale przede wszystkim zupełnie nowy punkt widzenia na codzienne zarządzanie firmą. Był to dla nas ogromny skok naprzód.

Nowy punkt widzenia w zarządzaniu, uosobiony przez Jakuba, który wnosił do Zarządu, zarówno doświadczenie z pracy w dużych podmiotach, jak i osobiste zaangażowanie w rozwój Stabautech, okazał się być niezbędnym elementem układanki, potrzebnym firmie, aby dalej rozwijać skrzydła.

Założenie oraz rozwój Spółki doprowadził do dalszego rozwoju przedsiębiorstwa, który w 2022 roku spowodował kolejną zmianę jego siedziby. Z wrocławskiego Hutmenu przy ulicy Grabiszyńskiej firma przeniosła się do nowoczesnego kompleksu magazynowo – biurowego przy ulicy Metalowców.

Kurs na innowacje – 2020 rok i początki CLV-Systems

Stabautech Sp. z o.o., podjęło silne postanowienie, aby działać kilka kroków przed konkurencją. Cel to stać się wzorem do naśladowania, a nie tylko naśladującym.

Spełnić ten cel miał produkt, którego innowacyjny charakter ustanowiłby nowy standard dla reszty branży. Takim produktem okazał się być CLV-Guard, pierwszy produkt z rodziny CLV-Systems. Jego wdrożenie to nie tylko zasługa celnej oraz wnikliwej obserwacji rynku. W równym stopniu jest to owoc unikalnej atmosfery panującej wewnątrz firmy, dzięki której Łukasz Pikulski, twórca CLV-Systems, miał możliwość wyjścia z inicjatywą.

Nowoczesny system zwiększający bezpieczeństwo, wspierany przez sztuczną inteligencję, okazał się być strzałem w dziesiątkę. Co więcej, stanowił naturalną kontynuację systemów wizyjnych, w sprzedaży których posiadaliśmy już wieloletnie doświadczenie.

Rozwój tej gałęzi działalności nieodwracalnie zmienił oblicze firmy. CLV-Guard był dla nas bodźcem do stworzenia zupełnie nowej, autorskiej linii produktów – CLV-Systems, które zwiększają bezpieczeństwo poprzez wykorzystanie nowoczesnych technologii.

Dzięki CLV-Systems stało się jasne, że przed nami wielkie zmiany…

Stabautech -> STB

Wspomniane wcześniej CLV-Systems zmieniły oblicze naszej firmy, a ostatecznym tego potwierdzeniem stała się zmiana jej nazwy w 2023 roku. Skoncentrowane na osprzęcie Stabautech przeobraziło się w zwrócone w stronę nowoczesnych technologii STB.

Obecnie STB to spółka silnie skoncentrowana na rozwoju oraz wyznaczaniu w branży nowych trendów, opartych o stosowanie nowoczesnych technologii. Jednocześnie firma pozostaje wierna swoim ideałom, które towarzyszą jej od początku działalności.

Trwające po dziś dzień długoletnie partnerstwo z firmą Schulte-Henke GmbH (stabau), którego dewizą jest tworzenie „osprzętu szytego na miarę”, sprawiło, że hasło to wrosło w DNA naszej firmy, a jego filozofia, towarzyszy nam również przy tworzeniu autorskich CLV-Systems.

Jesteśmy dumni z tego, że od lat usprawniamy branżę intralogistyczną. Ukoronowaniem naszej dotychczasowej działalności jest okrągła, 25-letnia rocznica jej rozpoczęcia, którą w tym roku obchodzimy.